Generator Macromedia Flash ...
Generator Macromedia Flash nastepny krok, ebooki, fragmenty, helion
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
IDZ DO
Generator.
Nastêpny krok
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Daniel Bargie³
ISBN: 83-7197-559-7
Format: B5, stron: 204
Zawiera CD-ROM
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Ksi¹¿ka ta na zawsze zmieni Twoje podejcie do Flasha. Ju¿ nied³ugo bêdziesz tworzyæ
serwisy WWW z dynamicznie generowanymi animacjami SWF na podstawie informacji
zawartych w bazach danych.
Dziêki tej ksi¹¿ce:
DODAJ DO KOSZYKA
"
"
"
"
CENNIK I INFORMACJE
Dowiesz siê, czym jest Generator i w jaki sposób dynamicznie generuje animacje
SWF.
Nauczysz siê, jak dodawaæ do Flasha 5 nowe obiekty.
Odkryjesz, jak za pomoc¹ nowych obiektów tworzyæ szablony SWT.
Dowiesz siê, jak -- wykorzystuj¹c technologie ASP i stworzone szablony SWT --
generowaæ dynamicznie animacje SWF w oparciu o dane z baz danych.
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
Ka¿de z omawianych zagadnieñ jest ilustrowane przyk³adami oraz æwiczeniami, tak
aby móg³ w praktyce zapoznaæ siê z now¹ technik¹ tworzenia serwisów WWW.
Co wiêcej, w ostatnim rozdziale tej ksi¹¿ki sprawdzisz swoj¹ wiedzê, wykonuj¹c serwis
ksiêgarni internetowej Wirtualna Ksiêgarnia, który w zaawansowany sposób korzysta
z dynamicznie tworzonych animacji SWF oraz bazy danych.
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Wstp ..................................................................................................................9
Cze I Podstawy.......................................................................13
Rozdział 1. Czym jest Generator?.......................................................................15
Komponenty Generatora ...................................................................................................16
Podsumowanie ..................................................................................................................17
Rozdział 2. Instalacja niezbdnego oprogramowania ...........................................19
Komponent Authoring Extensions....................................................................................19
Komponent Online Server Generatora..............................................................................20
Instalacja serwerów PWS oraz IIS....................................................................................20
Instalacja Generatora.........................................................................................................22
Podsumowanie ..................................................................................................................25
Rozdział 3. Podstawy ASP .................................................................................27
Co to jest ASP? .................................................................................................................27
Jak działa ASP?.................................................................................................................27
Tworzenie prostych stron ASP..........................................................................................28
Komunikacja skryptu z klientem.......................................................................................32
Spacje ................................................................................................................................33
Wybór j3zyka programowania ..........................................................................................33
Komentarze .......................................................................................................................34
Zmienne.............................................................................................................................34
Procedury ..........................................................................................................................35
Praktyczne skrypty............................................................................................................37
ASP i formularze.........................................................................................................37
Dost3p do bazy danych...............................................................................................40
Podsumowanie ..................................................................................................................47
Cz II Budowanie szablonów ....................................................49
Rozdział 4. Podstawy.........................................................................................51
Nasz pierwszy szablon ......................................................................................................51
9ródło danych ...................................................................................................................53
Zmienne Generatora..........................................................................................................54
Kontrola obiektów Generatora z poziomu j3zyka ActionScript .......................................56
Podsumowanie ..................................................................................................................57
2
Generator. Macromedia Flash — nastpny krok
Rozdział 5. Obiekty Generatora..........................................................................59
Obiekt Basic Charts...........................................................................................................59
Wła;ciwo;ci obiektu Basic Charts..............................................................................59
Typy wykresów i ich formaty danych ........................................................................65
Obiekty Insert GIF File, Insert JPEG File oraz Insert PNG File.......................................74
Obiekt Insert Symbol ........................................................................................................75
Obiekt Insert Flash Movie.................................................................................................77
Obiekty Insert MP3 File oraz Insert Sound.......................................................................77
Obiekty List, Scrolling List i Ticker .................................................................................79
Obiekt Multipage List .......................................................................................................86
Obiekt Pie Chart................................................................................................................89
Obiekt Plot.........................................................................................................................91
Obiekt Radio Button..........................................................................................................93
Obiekt Stock Chart............................................................................................................96
Obiekt Table....................................................................................................................100
Podsumowanie ................................................................................................................103
Rozdział 6. Dynamiczna modyfikacja odno-ników..............................................105
Zast3powanie odno;nika .................................................................................................105
Powielanie odno;nika......................................................................................................106
Ustalanie stopnia przezroczysto;ci odno;nika................................................................108
Ustalanie jasno;ci odno;nika ..........................................................................................108
Ustalanie koloru odno;nika.............................................................................................108
Ustawienie własnych kolorów ........................................................................................109
Transformacje odno;nika................................................................................................111
Bwiczenie........................................................................................................................112
Podsumowanie ................................................................................................................114
Rozdział 7. 0ródła danych................................................................................115
Format danych.................................................................................................................115
Format Nazwa/Warto;D ............................................................................................116
Format Kolumny Nazwa/Warto;D ............................................................................116
Znaki specjalne .........................................................................................................117
Okre;lanie koloru......................................................................................................118
Kolumna okna...........................................................................................................118
Jak Generator interpretuje dane ze Eródła danych? ..................................................119
Pobieranie danych ze Eródeł zewn3trznych........................................................................119
Pliki tekstowe i proste skrypty wykonywane po stronie serwera .............................119
Korzystanie z danych JDBC/ODBC.........................................................................123
ŁGczenie si3 z bazG danych za pomocG skryptów.....................................................125
Podsumowanie ................................................................................................................127
Cz III Tworzenie serwisów .....................................................129
Rozdział 8. Publikowanie szablonów.................................................................131
Zakładka Generator okna Publish Settings .....................................................................131
Testowanie, usuwanie bł3dów oraz publikacja szablonu SWT ......................................133
Przetwarzanie online .......................................................................................................133
Parametry dla komponentu Online ...........................................................................133
Przetwarzanie offline.......................................................................................................134
Opcje komponentu Offline .......................................................................................134
Tworzenie plików za pomocG komponentu Offline Generatora...............................135
Przetwarzanie online a przetwarzanie offline .................................................................136
Składnia HTML dla szablonów Generatora.......................................................................136
Podsumowanie ................................................................................................................138
Spis treci
3
Rozdział 9. Przykładowy projekt — Wirtualna Ksigarnia ..................................139
Czego potrzebujemy?......................................................................................................140
Interfejs Dreamweavera ..................................................................................................140
Przygotowanie projektu...................................................................................................143
Tworzenie szablonu DWT ..............................................................................................146
Wstawianie elementów SWF i SWT do szablonu Dreamweavera .................................157
Tworzenie dokumentu index.htm....................................................................................167
Tworzenie dokumentów pobocznych..............................................................................180
Dokument szukaj.asp................................................................................................181
Dokument SerieWybrane.asp ...................................................................................185
Dodawanie informacji do bazy danych.....................................................................188
Podsumowanie ................................................................................................................189
Zako7czenie.....................................................................................................191
Dodatki .......................................................................................193
Dodatek A Najwa9niejsze polecenia VBScript...................................................195
Dodatek B 0ródła danych................................................................................201
Rozdział 1.
Generator jest to aplikacja działajca po stronie serwera, która wykorzystujc specjal-
ne szablony tworzone we Flashu, generuje na podstawie zewntrznych ródeł danych
dynamiczne animacje SWF.
Podczas ogldania w sieci WWW animacji Flasha, które zostały statycznie umiesz-
czone na stronach WWW, przegldarka ładuje z serwera WWW odpowiednie SWF-y.
Chocia& Flash udostpnia pewne techniki, które mog zmienia' zawarto(' animacji
w zale&no(ci od czynników zewntrznych, nie daj nam one pełnej kontroli nad
zawarto(ci animacji.
Je(li razem z serwerem WWW zainstalowano oprogramowanie Generatora, zmienia
on dynamicznie zawarto(' poszczególnych elementów animacji, zanim ta zostanie
wysłana do przegldarki internetowej. Przegldarka za po(rednictwem odpowiedniego
dokumentu HTML nie &da jednak animacji SWF, ale specjalnego szablonu Genera-
tora (SWT). Szablon ten jest odpowiednio przygotowan animacj Flasha (o rozsze-
rzeniu
.swt
), zawierajc obiekty Generatora, które mog ładowa' grafik, dwik
oraz tekst.
Obiekty te łcz si ze ródłami danych, takimi jak pliki tekstowe, skrypty, bazy danych
lub klasy Javy, i informuj Generator o tym, w jaki sposób jego obiekty powinny
zosta' wypełnione, czyli innymi słowy, co powinny zawiera'. Grafika dla obiektów
Generatora mo&e pochodzi' bezpo(rednio z biblioteki szablonu lub ze specjalnie
stworzonych do tego celu plików (innych szablonów SWT). Dziki temu nie trzeba
modyfikowa' samego szablonu, je(li zajdzie potrzeba umieszczenia w animacji obiektu
graficznego, o którym wcze(niej nawet nie pomy(leli(my. Generator nastpnie łczy
szablon ze ródłem danych i zwraca gotow animacj SWF poprzez serwer WWW do
przegldarki, &dajcej animacji.
W katalogu, w którym zainstalowano Generator 2, znajdziemy katalog
examples
, a w nim
animacj
overwiev.swf
, która graficznie ilustruje opisany powy&ej proces (rysunek 1.1).
[ Pobierz całość w formacie PDF ]