GamesJournal 03
GamesJournal 03, Ogame, Coś dla graczy w Ogame
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Temat numeru: Strajk szwedzkiego OGame Teamu
GAMESJOURNAL
DZIŒ Z NUMEREM
PONIEDZIA£EK
25 sierpnia 2008
NR 3 (7)
REDAKTOR PROWADZ¥CY
PICCOLO UVE (GG 3465351)
BEZP£ATNY MIESIÊCZNIK
KNIGHTS
DIVINE
Smutna cena fuzji
Gameforge z Occupa
Co widaæ go³ym okiem na OGame Wiki?
Piccolo Uve
Wiêkszoœæ z nich powsta³a na darmowych postawiony przez personel techniczny”, siê projektem OWiki, gdy odkry³ jej
膜
serwerach Wikia. „Ludzie nie zawsze chc¹ w y j a œ n i a S z o f e r k a . „ Z o s t a ³ niemieck¹ wersjê. „Stwierdzi³em, ¿e to
Odk¹d Jimmy Wales i Angela Beesley siê babraæ sprawami technicznymi i administratorem, ale nie mia³ dostêpu do œwietna sprawa i hiszpañscy gracze
za³o¿yli Wikiê, wiele osób bezp³atnie wybieraj¹ jedn¹ z Wiki farm, np. Wikiê, serwera i nie móg³ konfigurowaæ równie¿ powinni coœ takiego mieæ.
ur uchomi³o projekty tematycznie editthis.info albo wikidot.com”, t³umaczy instalacji”. Jednak na samym pomyœle Mog³em je hostowaæ, dziêki wp³ywom z
zwi¹zane z ich zainteresowaniami. W 2006 Szoferka, administrator polskiej OWiki. udzia³ Adama siê skoñczy³. „Projektu nie reklam FoxGame, wiêc to zrobi³em.
roku liczba projektów osi¹gnê³a liczbê „Farmy to po prostu bardzo du¿o zamkniêto, bo projekty na Wiki nie nale¿¹ Uwa¿am, ¿e hiszpañskie OWiki zawiera
1600. W chwili obecnej dzia³a 11,
projektów wiki administrowanych przez do osób, które je za³o¿y³y, a do wszystkich, a k t u a l n i e w s z y s t k i e p r z y d a t n e
powsta³ych z inicjatywy graczy OGame.
Wikiê”. Szoferka nie jest i nigdy nie by³a którzy projekty wspó³tworzyli, a w owym informacje”.
Trzy z nich nie przekroczy³o sumy stu
graczem OGame. Funkcja administratora czasie by³o juz ponad 100 stron
hase³, a tylko jedna dobi³a niedawno do
zosta³a jej powierzona odgórnie. „Prawa stworzonych przed ró¿ne osoby”. Zawartoœæ hiszpañskiej wersji liczy sobie
tysi¹ca.
zosta³y mi nadane, bo by³am zaufan¹ niewiele ponad 200 hase³, co daje jej 5.
osob¹ ComTeamu. Co jest skrótem od Sk¹d tak ma³e zainteresowanie OWiki¹? miejsce exe quo z francusk¹. Wiêkszoœæ z
Polskie OWiki z liczb¹ 337 artyku³ów
Community Team, a to z kolei oznacza „Spo³ecznoœæ OGame jest w sumie doœæ nich zosta³a wklepana przez jednego
zajmuje zaszczytne drugie miejsce, zaraz
zespó³ osób zajmuj¹cych siê sprawami dziwna. Jej rdzeniem jest raptem kilkuset cz³owieka. „OWiki to osobisty projekt, za
za Niemcami, którzy wystarali siê o 1063
ca³ej spo³ecznoœci”. graczy, podczas gdy w samym OGame jest którego jakoœæ odpowiedzialny jest bardzo
has³a. Nie mo¿na bazowaæ na tych
ich tysi¹ce”, mówi Ramiro Aparicio aktywny goœæ - Davidovich. Spêdza on
liczbach przy mierzeniu zainteresowania
Pomys³odawc¹ polskiej OWiki by³ Gallardo, autor FoxGame. „Wiêkszoœæ z tygodnie na dodawaniu artyku³ów,
gr¹ w danym pañstwie. Sukces danej
Adam261. „Adam zg³osi³ projekt, który nich nigdy nie zagl¹da na fora, wiêc nie wie szablonów i obrazków do wszystkiego”.
OWiki w du¿ej mierze zale¿y od zapa³u z o s t a ³ z a t w i e r d z o n y w e d ³ u g nic na temat tego, co dokonuj ich
samych zainteresowanych.
NIECODZIENNE KULISY GIER ONLINE
wewnêtrznych zasad Wiki i zosta³ wspólnota”. Gallardo sam zainteresowa³
Dokoñczenie na stronie 2.
2
“Bot automatycznie kontroluj¹cy Nonsensopediê”
Anonimowy u¿ytkownik o Szoferce, 26 lipca 2006
Poniedzia³ek 25 sierpnia 2008 . GamesJournal
.
Co jeszcze widaæ na OGame Wiki?
Niemiecka OWiki równie¿ w du¿ej mierze wkùad Cäsara w rozwój samej spoùecznoúci Po wo ù a n i e n o we g o s t a n o w i s k a i na forum, przekazaùa mi link do swoich
opiera siê na wysi³ku jednego cz³owieka - OGame jest niekwestionowany. Choãby z stworzenie oddzielnego dziaùu na forum ustaleñ, a ja pchnæùabym to do ComTeamu
Cäsara. Administruje on encyklopedi¹, tego powodu na forum nosi rangæ nie wzbudziùo zainteresowania samych Wikii, któr y ustanowiùby nowych
która ma najbogatszy zasób informacji na OWikianer. Podobnie rzecz siæ miaùa graczy. Pierwszy administrator w ogóle siæ administratorów”.
temat OGame. Jednak boryka siê on z swego czasu w polskiej edycji, kiedy FA nie ujawniù, a developerzy stracili zapaù.
problemami, które nie s¹ tak czêsto S i r i u s p o wo ù a ù d o ý y c i a OW i k i Zabrakùo silnych i ambitnych jednostek jak Encyklopedia OWiki naleýy do najbardziej
spotykane na pozosta³ych OWikiach. „Od Developerów. hiszpañski Davidovich czy niemiecki niedocenionych sfer OGame’owego ýycia.
d³u¿szeg o czasu OWiki walczy z Cäsar. Nowe teksty wciàý piszà szarzy Wielu graczy spokojnie mogùoby tam
u¿ytkownikami, którzy coraz czêœciej „Ranga OWiki Developer dawaùa ludziom gracze, którymi opiekuje siæ Szoferka. opisywaã swoje dokonania czy wspominaã
kasuj¹ istniej¹ce artyku³y i zastêpuj¹ je poczucie, ýe osobnik jà noszàcy ma „Nadanie mi uprawnieñ administratora ciekawsze momenty z ýycia swoich sojuszy.
w³asnymi” - wspomina Alex deLarge, niejakie pojæcie co i jak. Nigdy nie czuùem miaùo tylko znaczenie techniczne, abym Nie wszystko czym chcemy siæ podzieliã
redaktor portalu OGameFacts. „Najlepiej siæ czæúcià Teamu, byùem raczej mogùa efektywnie chroniã projekt przed nadaje siæ na forum ogólne, nie zawsze teý
by³oby zg³aszaæ dostrze¿one wandalizmy i zaangaýowanym graczem”, wyjaúnia wandalizmami i innymi niepoýàdanymi musimy traciã czas i marnowaã miejsce na
przywróciæ nieuszkodzone wersje”. Wampir89. „Odpowiadaliúmy na PW edycjami”. dodatkowe fora czy blogi. OWiki úwietnie
zainteresowanych sprawami OWiki. Od siæ sprawdza, czego dowodem jest wùaúnie
Walka wandalów z niemieckà administracjà nas teý wyszùa standar yzacja pisania Szoferka peùni funkcjæ administratora, ale niemiecka edycja, no a my w koñcu
moýe zahamowaã dynamiczny rozwoju artykuùów”. w kaýdej chwili jest gotowa zrzec siæ zajmujemy zaszczytne drugie miejsce.
tamtejszej OWiki. W koñcu maùo kto funkcji na rzecz kreatywnych ludzi, którzy
chciaùby pisaã w miejscu, gdzie tekst moýe Patronat polskiego OGame Teamu nad oýywiliby OWiki. „Najlepiej by byùo, gdyby
Piccolo Uve
zniknàã nastæpnego dnia rano. Jednak encyklopedià trwaù tylko dwa miesiàce. polska spoùecznoúã OGame dogadaùa sie
Wandalizm na niemieckiej OWiki
k³opotliwego u¿ytkownika. Najlepiej
by³oby przywróciæ nieuszkodzon¹ wersje.
Miejmy nadziejê, ¿e podobne sytuacje nie
Owiki od dawna jest czêœci¹ œwiata
projekt. Od d³u¿szego czasu OWiki „Zaproponowa³em wam pokój i wy go bêd¹ mia³y miejsca w przysz³oœci.
O G a m e. W p r z e c i w i e ñ s t w i e d o
walczy z u¿ytkownikami, którzy coraz pogardliwie odrzuciliœcie. Ta awantura
oficjalnych tutoriali, u¿ytkownicy pisz¹ czêœciej kasuj¹ istniej¹ce artyku³y i jest wasz¹ win¹”. Zdania, takie jak te,
Tekst jest przedrukiem artyku³u
tam interesuj¹ce artyku³y i wyjaœnienia dla zastêpuj¹ je w³asnymi. Administrator jasno pokazuj¹, ¿e administrator chce po
“Vandalismus in OWiki” Alexa
innych graczy. Ka¿dy mo¿e podzieliæ siê systemu OWiki Cäsar za¿¹da³ listy prostu byæ widoczny. Szkoda, ¿e projekt
deLarge’a, jaki ukaza³ siê na portalu
swoim doœwiadczeniem i wiedz¹, któr¹ superwandali. Poniewa¿ nie przystano na OWiki na tym cierpi. Ka¿dy powinien
O G a m e Fa c t s . T ³ u m a c z e n i a z
nie ograniczaj¹ ¿adne niepisane prawa. to, coraz czêœciej artyku³y bêd¹ tylko zg³aszaæ dostrze¿one wandalizmy, ¿eby
niemieckiego podjê³a siê Agnieszka
Jednak to w³aœnie to mo¿e zgubiæ ten przepisywane.
naprawiæ problem i zablokowaæ
Majewska.
“Grafika w Warpfire, jak na grê przegl¹darkow¹, jest naprawdê fanstastyczna”
Gamesdynamite, 01 czerwca 2008
3
„Games Dynamite Ltd., London 51%”
Roczne sprawozdanie finansowe Game Forge AG, 31 grudnia 2006
. GamesJournal
. Poniedzia³ek 25 sierpnia 2008
Kulisy zamkniêcia KnightsDivine
29 maja gracze po¿egnali siê z jedn¹ z gier w s p ó ³ p r a c o w a l i œ m y z O c c u p ¹ . graczami, tym wiêcej czasu i pieniêdzy zamkniêta. Model biznesowy, o jakim
Gameforge. Zespó³ podziêkowa³ graczom Zdecydowaliœmy siê przy³¹czyæ tê firmê do zu¿yj¹ na gry”. Aspekt spo³eczny przy mówi³ Kersting w Stuggarcie, wró¿y
za wspóln¹ grê i zaprosi³ do wybrania naszej, razem ze wszystkimi jej pracami. tworzeniu gier nada³ nowy potencja³ œwietlan¹ przysz³oœæ firmie Gameforge.
innej. Nie zapomniano te¿ o paru s³owach Teraz mo¿emy czerpaæ korzyœci z produktom sieciowym. Jednak dla gier, których prowadzenie b¹dŸ
uznania pod adresem samego Teamu, bez ekspertyzy developerów Occupy, co Wartoœæ dodana to proces dodawania do naprawa nie kalkuluje siê, to po prostu
którego gra dzia³a³aby o wiele gorzej. znacz¹co u³atwi przysz³¹ wspó³pracê”. danego produktu cech, które sprawi¹, ¿e koniec drogi. Wraz z przejmowaniem
KinghtsDivine powodowa³o liczne Poprzedni menad¿er Occupa GmbH, ó w p r o d u k t u z y s k a p r z e w a g ê coraz to nowszych tytu³ów, odcinane bêd¹
obci¹¿enia, które by³y odczuwalne dla Andre Potgeter jest zachwycony fuzj¹: konkurencyjn¹. Proces dodawania te, na których nie mo¿na odpowiednio
wielu osób. Kiedy uruchomiono kolejn¹ „Do³¹czenie do Gameforge otwiera przed wartoœci grom na peceta czy konsole zarobiæ. Zdawa³oby siê, ¿e nie ma ¿adnej
r u n d ê , p r o g r a m i œ c i z a j ê l i s i ê nami infrastrukturê wiêkszej firmy do koñczy siê z chwil¹ ich zakupu. Sukces w alternatywy dla graczy, którzy z¿yli siê z
problematyczn¹ czêœci¹ kodu. Starali siê go tworzenia naszych gier, w które gra ju¿ 750 du¿ej mierze opiera siê na sile marketingu i bardziej niszowymi g rami, ale to
przeprogramowaæ i ponownie uruchomiæ. tysiêcy u¿ytkowników. Obecnie bêdzie public relations. Producenci gier on-line nieprawda.
Jednak podjête dzia³ania nie da³y nam du¿o ³atwiej umieszczaæ na rynku musz¹ natomiast wci¹¿ zapewniaæ Mo¿liwe, ¿e nazwisko Setha „PDA” Iorio
oczekiwanych rezultatów. tytu³y, odnosz¹ce sukcesy”. klientów o jakoœci swoich tytu³ów. oka¿e siê byæ odpowiedzi¹ na nasze
Mo¿liwoœæ wykupienia dodatkowych opcji Zasada dodawania wartoœci w Gameforge w¹tpliwoœci. To nie tylko cz³owiek
zosta³a wstrzymana pod koniec maja, a
NOWA POLITYKA FIRMY
jest genialnie prosta: gry s¹ w³aœciwie Gameforge, pracuj¹cy w Business
sama gra zniknê³a z Internetu 10 czerwca. darmowe i mo¿na w nie graæ bez przerwy Developmencie. To równie¿ w³aœciciel ISI
Gracze z wykupionymi pakietami mogli Tradycyjni deweloperzy stawiaj¹ na prost¹ nie p³ac¹c przy tym ani z³otówki. Jednak¿e Internet Service Iorio, firmy do której
zg³aszaæ siê do Teamu w celu otrzymania zasadê „im wiêcej tytu³ów tym wiêkszy gracze mog¹ zyskaæ ma³e u³atwienia lub nale¿y PiratenKrige. Pod t¹ nazw¹ kryje siê
zwrotu pieniêdzy w postaci kuponu. Takie obrót”. Wszystko jednak wskazuje na to, ¿e spersonalizowaæ swoje postacie dziêki silnik SeaSkulls. To nie jedyny tytu³
kupony mo¿na by³o wykorzystaæ w ka¿dej, ju¿ wkrótce z³ota zasada przestanie ma³ym sumom pieniêdzy. „Zarabiamy nale¿¹cy do Setha Iorio. Swoim tempem
innej grze Gameforge. f u n k c j o n o w a æ . T a k ¹ p r o g n o z ê tylko wtedy gdy nasz klient identyfikuje siê rozwijaj¹ siê te¿ dwie inne Ganja Game i
sformu³owa³ szef Gameforge Klaas z gr¹ d³ugoterminowo”, wyjaœnia Kersting. KolonialKrieg.
DWA TYGODNIE WCZEŒNIEJ
Kersting na sympozjum FXM w „Ten model biznesowy zmusza nas do
Stuggarcie. dostarczania mo¿liwie najlepszych gier. 10
Artyku³ w oparciu o notatkê prasow¹ ze
Gameforge rozci¹ga swoje wp³ywy na Wszystko za spraw¹ gier internetowych, milionów aktywnych graczy pokazuje, ¿e
stron angielskiej wersji KnightsDivine
arenie gier przegl¹darkowych. 16 maja c i e s z ¹ c y c h s i ê c o r a z w i ê k s z ¹ ten system dzia³a”.
oraz newsy „Rethinking Required of
2008 roku fir ma przejê³a studio popularnoœci¹. „Du¿e spo³ecznoœci, takie
Game Developers” i “Gameforge to
developerskie Occupa GmbH, które jak Facebook, YouTube i inne dowiod³y,
ZBÊDNY BALAST? Take Over Occupa GmbH” ze stron
sukcesywnie wypuszcza³o nowe tytu³y, jak silne jest pragnienie interakcji w du¿ej
G a m e f o r g e . T ³ u m a c z e n i e z
m.in. KnightsDivine, BattleKnight czy grupie na wspólnej platformie on-line. To KnightsDivine zosta³o wykreœlone z
angielskiego Piotr Madetko.
WildGuns. samo tyczyæ siê bêdzie gier w przysz³oœci”, oferty w kilka dni po przy³¹czeniu Occupy
Dyrektor generalny Gameforge Klaas t³umaczy Kersting. „Zale¿noœæ jest prosta do Gameforge. W tym samym czasie
Kersting wyjaœnia: “Ju¿ od 4 lat owocnie - im silniejsza wiêŸ miêdzy poszczególnymi piracka gra SeaSkulls równie¿ zosta³a
4
„OGame.pl umiera. Do tego stopnia, ¿e dwóch GA sobie radzi, a wczeœniej czterech robi³o w kó³ko"
Arkanis -
Poniedzia³ek 25 sierpnia 2008 . GamesJournal
.
Team Manager
Warpfire.pl, 22 kwietnia 2008
G³os z Ciemnej Strony UGameli
Piccolo Uve: Witaj, Perberos. Co oznacza deweloperów. Kim oni s¹ i jaki by³ ich
postanowi³em dodaæ wszystkie funkcje tak, by Internecie. Widzia³em wiele rzeczy, dziêki
Twoja ksywa, jak siê naprawdê nazywasz i wk³ad?
dzia³a³y pod ka¿d¹ przegl¹dark¹. Jednak nie którym gra mo¿e byæ usprawniona. Podobnie
co robisz w ¿yciu?
wszêdzie odnios³em sukces, wiêc niektóre jak z innymi, tak by³o te¿ i z UGamel¹. Da³em
Czêœæ z nich pomaga³a przy t³umaczeniu. W innowacyjne pomys³y po prostu nie wypali³y. im mo¿liwoœæ zaistnienia w rzeczywistoœci.
Perberos: To mój przydomek artystyczny, sumie, jest du¿o wiêcej osób, które wspar³y Tak czy inaczej, to zbyt wiele jak na jedn¹
po³¹czenie s³ów Kerberos (Cerber) i Peru. projekt UGameli. Niektóre robi¹ to a¿ do
W Polsce istnieje Net-War i New-Game.
osobê, dlatego moje problemy zdrowotne
Kumpel zacz¹³ mnie tak nazywaæ. Moje teraz.
Dwie ró¿ne gry oparte na tej samej wersji
staj¹ siê ostatnio coraz bardziej powa¿ne.
27 lat i piszê skrypty.
UGamela nie jest jedynym projektem, nad nimi?
Gra³eœ kiedykolwiek w OGame?
którym pracowa³eœ. Czym jest ShiNavi?
Jesteœ twórc¹ UGameli, internetowej gry
Rozmawia³em tylko z deweloperami New- Tak, zosta³em zbanowany na japoñskim
przez przegl¹darkê. Jak to siê wszystko
C h o d z i C i o S h i N a v i g a t o r . To Game. Byli bardzo uprzejmi. Wydaje mi siê, ¿e OGame, poniewa¿ nie by³em Japoñczykiem.
zaczê³o?
oprogramowanie stworzone we flashu i Perl. ró¿nice pomiêdzy nimi wynikaj¹ z bazowania Wykorzystuj¹c moje doœwiadczenie jako
Pozwala czatowaæ poprzez rysowanie. na niekompletnym kodzie. Ka¿dy dodany gracza tej gry, zacz¹³em tworzyæ UGamelê.
Rozpocz¹³em pracê nad projektem 26 Shiiwebnote jest bardzo popularne w Japonii. fragment uwidacznia siê w aktualnej wersji. To
czerwca 2006 roku. UGamela narodzi³a siê, Chcia³em stworzyæ klienta obs³uguj¹cego samo siê sta³o z moj¹ w³asn¹ wersj¹ kodu,
Na portalu Userscripts jest wiele skryptów
kiedy pad³ mój poprzedni projekt Razorbacks kilka serwerów bez obci¹¿ania przegl¹darki. która obecnie odbiega od ca³ej reszty.
Twojego autorstwa. Wiele z nich zosta³o
Online. Nie chodzi tu o serwer eMule’a. Z
stworzone pod takie gry Gameforge, jak
niewielk¹ wiedz¹, jak¹ posiada³em, zacz¹³em
W zasobach SourceForge figurujesz D l a c z e g o U G a m e l a t a k b a r d z o O G a m e , B i t e F i g h t c z y Ve n d e t t a .
powoli budowaæ UGamelê. Jak wszyscy
równie¿ jako jeden z autorów UGame, przypomina OGame?
Dlaczego je stworzy³eœ?
wiemy, jest to klon OGame, ale nigdy nie
które jest pewnego rodzaju OGame z
s¹dzi³em, ¿e rozroœnie siê on tak bardzo.
wiêksz¹ iloœci¹ opcji.
Poniewa¿ to klon. OGame ma 7 lat i posiada ¯eby polepszyæ swoje zdolnoœci w Javascript.
w³asn¹ kulturê. Poza tym gracze ju¿ siê
UGamelê pisa³eœ w jêzyku Delphi,
UGame to gra tworzona w listopadzie 2006 przyzwyczaili do interfejsu graficznego
S³yszeliœmy pog³oski o w³amaniu na
u¿ywaj¹c Firebirdu. Dlaczego akurat tych
roku. Mia³a byæ bardziej realistyczna, ze Ggame.
hiszpañskie OGame. Wiele osób s¹dzi, ¿e
programów? Czemu nie czegoœ innego?
zwiêkszon¹ liczb¹ fabryk i mo¿liwoœci.
UGamela powsta³a na skradzionym
Do³¹czy³em do projektu, by nauczyæ siê pracy
Leonard z Quir mu to kar ykatura kodzie.
Có¿, UGamela by³a tworzona tylko w PHP i zespo³owej. Ale gra nie wysz³a z fazy alfa i
Leonarda da Vinci ze Œwiata Dysku. Jest
mySQL. Natrafi³em jednak na pewne pad³a. Faktycznym twórc¹ by³ Alrik.
genialnym in¿ynierem, ale jego geniusz
Nie jestem hakerem, chocia¿ noszê bandanê
przeszkody w jêzyku PHP. Moja decyzja o
zawodzi w przypadku nazw. Nie s¹dzisz,
na g³owie. Bardzo ³atwo powiedzieæ, ¿e
wyborze jêzyka programowania z czasem
Ramiro Aparicio Gallardo wspomina³ mi o ¿e UGamela i OGame s¹ w³aœnie takimi
UGamela bazuje na skradzionym, nieznanym
mo¿e ulec zmianie. UGamela by³a i bêdzie
wielu listach z proœbami stworzenie pomys³ami z kiepskimi nazwami?
kodzie OGame. Opozycja zawsze tak robi i nic
skierowana do tych ma³ych grup graczy,
FoxGame pod UGamelê. Ale za ka¿dym
nie mo¿na na to poradziæ. Ale bardzo jestem
którzy lubi¹ siê zabawiæ na w³asnym
razem odmawia³. Myœla³eœ o stworzeniu
Hê? Nie jestem programist¹ ani in¿ynierem. ciekaw, co na ten temat myœl¹ twórcy OGame.
Universum, wraz z przyjació³mi z uniwerku
takiego dodatku do swojej gry?
Tylko zwyk³ym œmiertelnikiem, który Ja bym o sobie powiedzia³, marzyciel, który
lub sieci. pozwoli³ siê ponieœæ w³asnym marzeniom. odwa¿y³ siê przetworzyæ œwiat zwany OGame.
Wolê kiedy rzeczy s¹ dostêpne dla wszystkich. Jednak zawsze czu³em siê ograniczony przez
Na SourceForge pisze, ¿e UGamela ma 9
A nie wszyscy korzystaj¹ z Firefoxa. Dlatego materia³. Dlatego zacz¹³em œniæ wirtualnie w
T³umaczenie Adrian Kulczyñski.
prawdziwe imiê to German Perugorria. Mam
0.2r13 Twojego kodu. Kontaktowa³eœ siê z
“Wiem, ¿e bug using, ale wszechœwiatem trzeba rz¹dziæ”
brewmaster - by³y Game Operator OGame.pl, 7 lipca 2007
5
. GamesJournal
. Poniedzia³ek 25 sierpnia 2008
Jak mieæ najlepsze badania na OGame - droga na skróty
Frozen_Flame
“ur uchomiliœmy system wczesnego zamachem sieæ z³o¿on¹ z miliardów
膜
ostrzegania, który kasuje wszystkie konta po³¹czeñ, co w konsekwencji spowoduje
Jakiœ czas temu ogl¹da³em rekordy
podrasowane w Paintcie lub Photoshopie. globalne zamieszanie, a ¿ycie jakie do tej pory
najwiêkszych eko i badañ. Pomyœla³em, ¿e
Bia³y mê¿czyzna, rasy kaukaskiej, znaliœcie bezpowrotnie siê skoñczy. 3 dolce za
czas zabraæ siê do roboty w Galaktycznej
niemieckiej narodowoœci, mierz¹cy 100” 5' tydzieñ.
Sieci Informacyjnej GNN. Wiêc, prezentuje
zosta³ przewieziony do szpitala z ciê¿kimi
Wam mój przewodnik dla opornych, jak
obra¿eniami. Jedyne co zdo³a³ powiedzieæ
7. Spraw by wszyscy twoi sojusznicy
zdobyæ najwiêksze badania i eko w Ogame.
to: „banom³ot”. Ka¿dy z³apany na
wysy³ali ci surówkê
hackowaniu w Paintcie b¹dŸ na kontach
1. Zaopiekuj siê kontem gracza z
trafi na ma³¹ sesjê z Arkanisem w naszej Najlepiej zdaje egzamin w du¿ych sojuszach,
TOPki, jak ten skoñczy grê
celi”.
kiedy stoisz wysoko w rankingu. Zwo¿enie
30kk w tydzieñ to jedno, ale zwo¿enie 30kk w
W zasadzie wszystko co musisz zrobiæ to
4. Zleæ komuœ, ¿eby za³atwi³ robotê za
dzieñ to ju¿ zupe³nie inna para kaloszy.
byæ dobrym, odpowiedzialnym graczem,
Ciebie
Polegaj¹c na GO, zbada³byœ od rêki 5 poziom
przy okazji byæ przyjacielem naprawdê
grawitonów.
dobrego gracza, i kiedy on koñczy grê,
Oddaj po cichu swoje konto dobremu
wtedy przejmujesz po nim konto. Voila!
graczowi, pozwól mu rozwin¹æ badania,
8. I koñcz¹c…
Masz badania na topie… Problem w tym, ¿e
póŸnij odbierz je od niego, rozpocznij
sam sobie na to nie zapracowa³eœ i
ostatnie badanie i wtedy jesteœ uwa¿any za Kombinacja wszystkich rzeczy powy¿ej? Nie.
zostaniesz wziêty za patentowanego lenia,
autora swojego sukcesu, nawet jeœli ktoœ Modlitwa do OBogów? Nie. Najlepsz¹ drog¹
jeœli bêdziesz chcia³ siê tym chwaliæ. Chyba,
odwali³ to za Ciebie. Upewnij siê, ¿e masz jest… zostaæ Administratorem Forum.
¿e bêdziesz co tydzieñ sypia³ z kim trzeba, a
niezmienne IP, miej oko na GO i nie Mo¿esz do woli udawaæ i edytowaæ cudze
to a-wykonalne dla jednej osoby.
rozmawiaj o tym z Nikim. On jest w y p o w i e d z i , u ¿ y w a j ¹ c p a n e l u
3. K³amstwo
prawdziw¹ papl¹.
Administratora. Jak ktoœ siê nie zgodzi, Twój
2. W³amanie
banom³ot le¿y od³ogiem. Skutki uboczne:
Podrób screeny z wymaganymi badaniami i
5. Zrób to sam
£atwizna. Dla wyjaœnienia t³umaczê, ¿e
budynkami. Nie zajmie Ci to du¿o czasu, a po
mo¿liwy zanik mózgu, mowy, narz¹dów
trzeba siê w³amaæ na cudze konto i je sobie
prawid³owo wykonanej robocie bêdziesz
Najlepszy pomys³ ze wszystkich. Naprawdê. jak równie¿ zatwardz… - có¿, wiesz o co
przyw³aszczyæ. Proste, bez zbêdnego
wygl¹da³ jak Bóg. Jest to zdecydowanie
Reszta dokonuje tego ciê¿k¹ harówk¹, chodzi.
wysilania siê, tylko zapewne zostaniesz
n a j ³ a t w i e j s z a m e t o d a , w d o d a t k u
dlaczego i Ty byœ nie móg³? {blablabla}
zbanowany z szybkoœci¹ b³yskawicy, przez co
rekomendowana przez Japoñski Instytut
Tekst jest przedrukiem artyku³u “How
nie bêdziesz mia³ zbyt wiele czasu by
Hakerów.
6 . Z a p ³ a æ C h i ñ c z y k o m , ¿ e b y To.... Get the Biggest Researches in
nacieszyæ siê kontem. Ale zanim Ciê nie
przeprogramowali internet
OGame - The Lazy Person's Way” by³ego
wykryj¹, przez 3 sekundy bêdziesz naprawdê
Jednak¿e, po rozpowszechnieniu fa³szywych
SModa frozen_flame’a z OGame.org.
Kimœ. Tak jak by³o z panem X, o którym
screenów, mo¿esz liczyæ na zainteresowanie
R o z w i ¹ z a n i e d l a p r a w d z i w y c h
A r t y k u ³ u k a z a ³ s i ê n a s t r o n a c h
póŸniej s³uch zagin¹³. Kr¹¿y³y plotki, ¿e
ze strony CSI OGame. Szefowa grupy
hardcorowców. Musicie zaci¹gn¹æ piêciu
GameNews. T³umaczenia podjêli siê
naparza³ siê z Action Manem, ale nie zosta³o
poœcigowej A. Bnega, zanim przymknê³a
chiñskich programistów do roboty na piêæ lat.
Bodzio i eFenix.
to potwierdzone.
mnie za kradzie¿ jej psa, powiedzia³a:
Azjaci winni umieæ wy³¹czaæ za jednym
rozrodczych, wzrostu, hormonów, w³osów,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]